Każde duże miasto ma swoją komunikację miejską. Szczecin nie jest pod tym względem wyjątkiem. Na szczęście dla reklamodawców. Dlaczego? Bo można do celów reklamowych wykorzystać autobusy. Są to pojazdy sporych rozmiarów, co daje duże pole do popisu – w przenośni i dosłownie. Odpowiednio zaprojektowana reklama na autobusach dotrze zarówno do pasażerów, jak i do osób mijanych na ulicy przez autobus. Nic więc dziwnego, że tego typu przekaz cieszy się sporą popularnością.

Autobusy jako nośniki reklam

Reklama na autobusach niejest niczym nowym. Eksperymentowanie z takim przekazywaniem informacji o firmach, produktach, czy usługach trwa już od wielu lat. Dzięki temu Szczecin stał się niejako świadkiem dopracowywania tego typu reklam do perfekcji. Stały się one bardziej przemyślane i czytelne – to istotne, bo autobusy znajdują się niemal w ciągłym ruchu i tylko krótkie postoje na przystankach pozwalają na dłuższy rzut oka na daną reklamę. to jednak często wystarczy.Nazwa firmy, slogan reklamowy, czy sugestywna grafika – to wszystko potrzebuje czasem tylko mgnienia oka, aby zaistnieć w czyjejś świadomości. I projektanci reklam umieją to coraz lepiej wykorzystać projektując reklamę, która ma zostać umieszczona na autobusie.

Jednak nośnikiem reklam nie jest jedynie zewnętrzna powierzchnia pojazdów autobusowych. Okazało się, że świetnie sprawdza się też reklama w autobusach. Tu można już operować większą ilością tekstu – pasażerowie mają zwykle trochę czasu, żeby przeczytać od kilku do kilkunastu linijek, przejeżdżając nawet jedynie od jednego do trzech przystanków. Dlatego jako reklama w autobusach sprawdzają się np. małe ulotki i plakaty naklejane na siedzeniach albo treści wyświetlane na monitorach podwieszanych pod sufitem. Wykorzystuje się tu fakt, ze pasażerowie mimowolnie szukają czegoś, co choć na chwilę zajmie ich uwagę podczas jazdy, nawet jeśli słuchają w międzyczasie muzyki przez słuchawki.

Miasto daje możliwości

Szczecin to miasto, które ma kilkaset tysięcy stałych mieszkańców. Jak dodać do tego studentów spoza miasta, turystów i przyjezdnych w interesach, może się nagle okazać, że reklama na autobusach dotrze nie tylko do szczecinian, ale i do mieszkańców innych miast, ale i województw. Dlatego mogą to wykorzystać firmy o zasięgu nie tylko lokalnym, ale i krajowym. Podobnie reklama w autobusach – jest tu wystarczająco dużo miejsca, aby zaznaczyć charakter i zasięg działania reklamodawcy. Od tego zaczęło już wiele firm, których nie było stać na reklamę pozainternetową, a chciały – wraz z biegiem czasu – docierać do coraz szerszego grona potencjalnych klientów, także spoza miasta.

Reklama na autobusach mija odbiorców i jedzie z odbiorcami

Szczecin jest na tyle duży, że niektóre autobusy docierają do bardzo różnych dzielnic miasta. Dzięki temu reklama na autobusach przejeżdża czasem z jednego końca miasta na drugi. W godzinach szczytu mija nawet kilka tysięcy osób za jednym kursem. A reklama w autobusach może być zauważona i obejrzana lub przeczytana przez większość pasażerów, którzy w danym dniu jechali daną linią. I tak np. firma z siedzibą w centrum może w ten sposób znaleźć klientów także pośród mieszkańców nawet dzielnic granicznych.

Jedna reklama, tysiące odbiorców każdego dnia – tak można podsumować reklamę na środkach komunikacji miejskiej.